Presă

OBSERVATOR CULTURAL, Decembrie 2004
DARURI MUZICALE ÎN PRAG DE SĂRBĂTORI
Autor ANCA FLOREA
"Acest aspect s-a atenuat apoi in Paiate, chiar si instrumentistii evoluind mult mai atent si mai unitar, stimulati, poate, si de „echipa“ solistica mult superioara, din care s-au detasat soprana Irina Sandulescu-Balan (Nedda), al carei glas luminos este dublat de o stiinta a cintului si de o miscare scenica dezinvolta si credibila, si baritonul Martin Fulop, cu un timbru deosebit, care-i asigura perspectiva unei cariere de anvergura, sustinut fiind si de prezenta scenica impozanta; toate aceste date s-au reliefat in Prologul interpretat cu sinceritate (desi prin traditie este cintat de catre cel care apare apoi in Tonio), dar si in duetul cu Nedda, moment extrem de bine realizat."



Opera clujeană: premieră FORȚA DESTINULUI de Verdi – sau despre forța unei instituții artistice (Elena Maria Șorban, muzicolog – 13 octombrie 2009)
La premieră, publicul a umplut sala și a reacționat cu entuziasm la momentele culminante, datorate protagoniștilor menționați și chiar corului, cărora li se adaugă baritonul Martin Fülöp, un interpret întotdeauna impresionant. 
 
Vesti de la Cluj: s-a deschis stagiunea in...Forza!
1 oct.2011
Opera Online

Reprezentatia din seara de 28 septembrie, “La Forza del Destino” de Verdi, mi s-a parut un spectacol mult peste asteptari din toate punctele de vedere.
Nu numai vocile celor doi protagonisti (soprana Carmen Gurban in rolul Donnei Leonora si tenorul Marius Vlad Budoiu in rolul lui Don Alvaro) au atras atentia publicului, dar in special a tinerei mezzosoprane Iulia Merca in rolul Preziosillei, care a debutat plina de verva si stralucire in rochia sa rosie, calare pe un cal stilizat.
Insa la fel de buni au fost baritonul Fulop Martin in rolul lui Don Carlo di Vargas care, impreuna cu Marius Vlad Budoiu a sustinut un duet minunat, tenorul Florin Pop in rolul Maestrului Trabuco, soprana Alexandra Hordoan in rolul Currei, baritonul Emanuel Popescu invitat in rolul lui Melitone, sau basii Marius Chiorean in rolul Marchizului de Calatrava, Mircea Moisa in rolul lui Padre Guardiano, Petru Burca in rolul primarului, Simonfi Sandor in rolul unui chirurg.



 ICR
Cu ocazia Zilei Naţionale a României, avem onoarea să vă invităm la un recital de operăîn data de 1 decembrie 2011, orele 20:00 Grand Hall, Givatayim Theatre, 40 Remez Street, Givatayim
Cu participarea:
Mirela Grădinaru, soprană – Opera Israeliană, Tel Aviv Sorin Lupu, tenor – Opera Naţională Bucureşti Fülöp Márton, bariton – Opera Naţională Română, Cluj-Napoca
Bella Steinbuk, pian – Israel
Vladimir Chernomordik, clarinet – Israel
Alexander Kotlar, violoncel – Israel
Vitaly Reminiuc, vioară – Israel

Programul va include lucrări de: Giuseppe Verdi, Hector Berlioz, Gaetano Donizetti, Tiberiu Brediceanu, Enrico Canio, Eduardo di Capua.


Foaia Transilvana
04 ianuarie 2012
 
Spectacolul este regizat de Alexander Hausvater, este interpretat in limba italiana si are loc duminica, 15 ianuarie 2012.
Rolul lui Nabucco (Nabucodonosor, regele care a facut din Babilon un imperiu; el a construit si Gradinile Suspendate, una dintre cele sapte minuni ale lumii ) va fi interpretat de baritonul Martin Fulop, iar dirijor va fi Adrian Morar.


 (comentarii)
Participarea surpriza pentru mine a fost insusi rolul titular masculin, baritonul Martin Fulop. Pentru mine reprezinta un tehnician foarte mare, o voce foarte buna si un actor...a stiut sa fie fenomenal si sa cante un Nabucco placut din toate punctele de vedere.


Nabucco, primul spectacol al anului 2012 la Opera Romana
publicat 06.01.2012

Primul spectacol din anul 2012 al Operei Romane din Cluj-Napoca este premiera operei "Nabucco" de Verdi, in regia lui Alexander Hausvater, ce va fi prezentata publicului in data de 15 ianuarie, anunta Radio Cluj. Rolul lui Nabucco va fi interpretat de baritonul Martin Fulop.

Giuseppe Verdi a compus "Nabucco" in anul 1841. Premiera operei a avut loc la Scala din Milano, la 9 martie 1842.
D.T
editor artline.ro

 

 

Opera Națională Română Iași vă invită la spectacolul “La Traviata”

Publicat de Curierul de Iasi la data de 17/01/2012

Opera Națională Română Iași vă invită la spectacolul “La Traviata” (Giuseppe Verdi). Invitat în rolul lui Giorgio Germont este baritonul F
ülöp Martin (Opera Naţională Română Cluj-Napoca), iar dirijor este Cristian Sandu. Interpretează soliştii, orchestra, corul şi ansamblul de balet ai Operei Naţionale Române din Iaşi.

 

 

“Traviata” pe scena Teatrului Liric craiovean
de Diana Cojocaru
03/27/2012
Operă în trei acte (patru tablouri), pe libretul lui Francesco Maria Piave, după romanul „Dama cu camelii”, de Alexandre Dumas-fiul, „Traviata” va fi readusă în faţa publicului craiovean joi, 29 martie, ora 19.00, sub conducerea muzicală a dirijorului Florian-George Zamfir.
Regia artistică este realizată de Tamas Ferkay (Austria) şi Arabela Tănase, decorurile sunt creaţia aceluiaşi Tamas Ferkay, coregrafia îi aparţine lui Francisc Valkay, iar costumele poartă semnătura lui Răsvan Drăgănescu. Îşi vor da concursul soprana Diana Ţugui (Violetta Valery), tenorul Marius Zaharia – de la Opera Naţională Română din Timişoara (Alfredo Germont), baritonul Martin Fulop – în prezent solist al Operei Naţionale Române din Cluj-Napoca (Giorgio Germont), mezzosoprana Mihaela Popa (Flora Bervoix), tenorul Ion Sandu Filip (Gaston de Letorieres), başii Ioan Cherata (Baronul Duphol), Dragoş Drăniceanu (Doctorul Grenvil), Adrian Zamfir (Marchizul de Obigny), Gabriel Marciu (Comisionarul), soprana Mihaela Leonte (Annina), tenorul Marian Dăbuleanu (Giuseppe), cărora li se vor alătura soliştii de balet Eva Ştefănescu şi Nicolae Popa. Alături de aceştia vor evolua Corul şi Orchestra Teatrului Liric „Elena Teodorini” – maestru de cor  Pavel Şopov, concert-maestru  Francisc Klein.În anul 1848, Alexandre Dumas-fiul a publicat „Dama cu camelii”, roman puternic autobiografic, care a servit apoi ca sursă de inspiraţie pentru libretul operei lui Giuseppe Verdi, „La Traviata”, cu singura diferenţă că, în operă, personajul feminin apare sub numele de Violetta Valery. Dintr-un roman celebru s-a născut o operă nu mai puţin celebră, a cărei acţiune se petrece în Parisul anilor 1850 şi a cărei premieră a avut loc pe 6 martie 1853, la Teatro La Fenice, din Veneţia. Pe scena Liricului craiovean, „Traviata” a avut premiera, în viziunea regizorală a lui Tamas Ferkay, în februarie 2009.



 onlinegallery.ro
Premiera RIGOLETTO de Giuseppe Verdi în regia lui Stephen Barlow reînvie orașul Chicago din vremea prohibiţiei, la Opera Naţională Bucureşti.
Premiera Rigoletto devine astfel prima promisiune a anului 2014 care se materializeaza, iar Opera bucureşteană face încă un pas important în direcţia transformării sale într-un centru artistic aflat pe harta marilor instituţii de gen ale lumii.

21, 23 februarie 2014
Rigoletto – Martin Fulop (invitat)
Gilda – Romina Casucci (Italia, invitată)
Ducele – Paul Tabone (Australia, invitat)
Sparafucile – Petre Burcă (invitat)
Maddalena – Polina Garaeva (Rusia, invitată)
Borsa – Andrei Lazăr
Contele Ceprano – Octavian Dumitru (invitat)
Marullo – Daniel Pop
Giovanna – Adriana Alexandru
Monterone – Marius Boloş
Contesa Ceprano – Elena Dincă (invitată)
Paj – Claudia Caia (invitată) 



crisana.ro
Cea mai jucată operă din lume, la Filarmonică - Dublu concert Traviata
Autor: Andreea COSTEA
Cea mai iubită operă din lume, "Traviata", încântă orădenii în două seri consecutive. Pe scenă vor urca solişti ai Operei Naţionale Române din Cluj, celebri la nivel internaţional, artişti care au dat viaţă de zeci de ori îndrăgitelor personaje din Verdi.
Că "Traviata" este favorită în lume a confirmat şi baritonul Fulop Martin, care a avut ocazia de a-l interpreta pe Giorgio Germont, în nu mai puţin de 260 de spectacole. "Oriunde am cântat, că a fost Europa, Japonia sau Coreea de Sud, din titlurile de operă propuse, Traviata a fost cel mai apreciat", spune prim-solistul Operei din Cluj. Fulop Martin dă dovadă de flexibilitate artistică, adăugând culori personajului în funcţie de dirijorul sutelor de spectacole jucate. "Personajul meu este oaia neagră. Au fost sesiuni de autografe când copiii m-au evitat din pricina rolului", îşi aminteşte Fulop. "Este rolul unui tată care face orice pentru binele copilului său şi abia la final, când e prea târziu, îşi dă seama că a greşit şi e cuprins de remuşcări", explică baritonul. 
 
 

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu